De thuiskomst
Nicholas Sparks
Nights in Rodanthe
Vianen: The House of Books, 2003
255 p.
90-443-0787-8

Adrienne probeert haar scheiding te verwerken en neemt tijdelijk haar intrek in het hotel van een vriendin. Juist dat weekend komt Paul daar voor een korte vakantie. Tussen Adrienne en Paul groeit iets moois, maar Paul gaat naar Ecuador om zijn zoon te helpen. Ze hebben allebei hun verleden, maar geloven in een gezamenlijke toekomst. Tijdens zijn verblijf in Ecuador verongelukt Paul echter. Adrienne vertelt het verhaal jaren later aan haar dochter als die weduwe is geworden. Het is een ontroerend verhaal over liefde en het krijgen van een tweede kans. Het verhaal wordt heel sober verteld, erg mooi. Het is te vergelijken met 'Terugkeer naar Madison County'. De filmrechten zijn al gekocht. Vrij kleine druk.

Over Nicholas Sparks

Nicholas Charles Sparks (Omaha, Nebraska, 31 december 1965) is een Amerikaans auteur. Hij schreef romans over verschillende thema’s zoals geloof, liefde, drama en het lot. Hij heeft tot nu toe 21 boeken gepubliceerd en woont tegenwoordig in New Bern, North Carolina, met zijn vrouw Cathy en hun vijf kinderen (drie zonen Miles Andrew, Ryan Cote, en Landon, en tweelingdochters Lexie Danielle en Savannah Marin).

Nicholas Sparks is geboren op oudejaarsavond in Omaha, Nebraska als zoon van Patrick Michal Sparks, een professor, en Jill Emma Marie Sparks, een huismoeder en de assistente van een optometrist. Hij heeft een broer Michael Earl "Micah" Sparks (1964) en een overleden zus Danielle "Dana" Sparks (1966–2000). Sparks is rooms-katholiek opgevoed en heeft Duitse, Tsjechische, Engelse en Ierse voorouders.

Omdat zijn vader nog studeerde toen Sparks geboren werd verhuisde het gezin vaak. Nog voordat hij acht jaar was …Lees verder op Wikipedia