De geur van seringen
Nicholas Sparks
A walk to remember
Kampen: Kok, 2001
247 p.
90-435-0310-X

Landon, een jongen van zeventien jaar, heeft veel contact met de meisjes van zijn school. Die plagen de stille Jamie Sullivan, dochter van een Baptistenpredikant. Altijd heeft zij de Bijbel bij zich en ze leeft ook op school een teruggetrokken leven. Landon moet er niet aan denken ooit met haar naar een schoolfeest te gaan. Wanneer dat onverwacht toch gebeurt, worden ze verliefd. Een liefde die een tragisch einde krijgt als zij leukemie blijkt te hebben. Een ontroerend verhaal op christelijke grondslag. Verzorgd uitgegeven boek; normale druk.

Over Nicholas Sparks

Nicholas Charles Sparks (Omaha, Nebraska, 31 december 1965) is een Amerikaans auteur. Hij schreef romans over verschillende thema’s zoals geloof, liefde, drama en het lot. Hij heeft tot nu toe 21 boeken gepubliceerd en woont tegenwoordig in New Bern, North Carolina, met zijn vrouw Cathy en hun vijf kinderen (drie zonen Miles Andrew, Ryan Cote, en Landon, en tweelingdochters Lexie Danielle en Savannah Marin).

Nicholas Sparks is geboren op oudejaarsavond in Omaha, Nebraska als zoon van Patrick Michal Sparks, een professor, en Jill Emma Marie Sparks, een huismoeder en de assistente van een optometrist. Hij heeft een broer Michael Earl "Micah" Sparks (1964) en een overleden zus Danielle "Dana" Sparks (1966–2000). Sparks is rooms-katholiek opgevoed en heeft Duitse, Tsjechische, Engelse en Ierse voorouders.

Omdat zijn vader nog studeerde toen Sparks geboren werd verhuisde het gezin vaak. Nog voordat hij acht jaar was …Lees verder op Wikipedia