d 129
Until it's over
Nicci French
London: Joseph, 2007
375 p.
9780718147846 (hardback) 9780718147853 (paperback)

Het tiende boek van het schrijversduo Nicci Gerrard en Sean French. In deze psychologische thriller worden vlak na elkaar drie vrouwen vermoord. Het enige wat hen lijkt te verbinden is Astrid Bell, een jonge vrouwelijke fietskoerierster, die samen met zes andere jonge mensen een verwaarloosd huis in Londen bewoont. In eerste instantie lijkt het of de bewoners het goed met elkaar kunnen vinden, maar als vlak na elkaar een buurvrouw wordt vermoord en de vriendin van de huiseigenaar hen het huis uit wil zetten, zakt hun vriendschap als een kaartenhuis ineen. In het eerste deel van het verhaal is Astrid de ik-figuur: een sterke en pragmatische jonge vrouw. In het tweede deel worden de gebeurtenissen beschreven vanuit het perspectief van een andere persoon, waarbij een groot deel van het verhaal opnieuw wordt verteld. Het resultaat is een spannend, goed opgebouwd eerste deel, maar een tweede deel dat vrij voorspelbaar is en mede daardoor wat minder boeiend. Niettemin leest het lekker weg.

Over Nicci French

CC BY 2.0 - Foto van/door Sebastiaan ter Burg from Utrecht, The Netherlands

Nicci French is het pseudoniem van het schrijversechtpaar Nicci Gerrard en Sean French, die samen psychologische thrillers schrijven. Ze trouwden in 1990 en hebben samen twee kinderen. Gerrard heeft ook nog twee kinderen uit haar eerste huwelijk.

Biografieën

Nicci Gerrard

Nicci Gerrard (10 juni 1958) groeide op in Worcestershire en studeerde Engelse literatuur aan de Universiteit van Oxford. Ze heeft les gegeven in Los Angeles en Londen, begon een tijdschrift voor vrouwen en werd freelance journalist. Ze trouwde en kreeg twee kinderen, maar dit huwelijk hield geen stand. Toen ze weer vrijgezel was, ontmoette ze Sean French. Ze ontmoette hem toen ze werkte voor de New Statesman.

Sean French

Sean French (28 mei 1959) werd geboren in Bristol en studeerde ook Engelse literatuur aan de Univ…Lees verder op Wikipedia