Een jonge vrouw, succesvol in haar werk en privéleven, maakt door haar fanatisme en losbandige gedrag nogal wat vijanden.
Catch me when I fall
Nicci French
London: Joseph, 2005
297 p.
0-718-14521-6 0-718-14522-4 (paperback)

Iedereen heeft zijn eigen verhaal, maar we weten soms niet waar we er zelf in passen. En wanneer we dan anderen nodig hebben om dat uit te vinden, wordt ons verhaal steeds ingewikkelder. Dat beseft de jonge succesvolle zakenvrouw Holly Krauss, die in tomeloze vaart alle touwtjes van een serie roekeloze ervaringen in handen denkt te hebben. Ze stort zich in nachtelijke avontuurtjes vol drank, drugs, seks en pokerschulden en overdag bluft ze in haar werk en tegenover haar collega’s en manipuleert ze haar echtgenoot. Geleidelijk aan lijken allen zich tegen haar te keren, maar diep in haar hart verwacht ze nog steeds dat iemand haar altijd zal opvangen, zoals vroeger haar vader. Weinig is wat het lijkt in deze psychologische thriller over de onbetrouwbaarheid van de liefde en de onverwachte degelijkheid van vriendschap. Hoe meeslepend van opbouw en treffend van stijl het boek ook geschreven is, de psychologische uitwerking van Holly’s drijfveren is minder overtuigend dan van deze beroemde…Lees verder

Over Nicci French

CC BY 2.0 - Foto van/door Sebastiaan ter Burg from Utrecht, The Netherlands

Nicci French is het pseudoniem van het schrijversechtpaar Nicci Gerrard en Sean French, die samen psychologische thrillers schrijven. Ze trouwden in 1990 en hebben samen twee kinderen. Gerrard heeft ook nog twee kinderen uit haar eerste huwelijk.

Biografieën

Nicci Gerrard

Nicci Gerrard (10 juni 1958) groeide op in Worcestershire en studeerde Engelse literatuur aan de Universiteit van Oxford. Ze heeft les gegeven in Los Angeles en Londen, begon een tijdschrift voor vrouwen en werd freelance journalist. Ze trouwde en kreeg twee kinderen, maar dit huwelijk hield geen stand. Toen ze weer vrijgezel was, ontmoette ze Sean French. Ze ontmoette hem toen ze werkte voor de New Statesman.

Sean French

Sean French (28 mei 1959) werd geboren in Bristol en studeerde ook Engelse literatuur aan de Univ…Lees verder op Wikipedia